8 Haziran 2010

TASKK: Amatör Futbol Kulübü Nasıl Kurulur?



Kulüpler, 31/3/2005 tarihli ve 25772 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Dernekler Yönetmeliğinde belirtilen gerçek ve tüzel kişiler tarafından kurulabilir. Öncelikle ilgili Dernekler Yönetmeliği kapsamında bir dernek oluşturmak gereklidir. Bu iş için koşullar ve işlemler yönetmelikte gösterilmiştir.
Dernek Oluşumu
Kazanç paylaşma dışında, yasalarla yasaklanmamış belirli ve ortak bir amacı gerçekleştirmek üzere, en az yedi gerçek veya tüzel kişinin bir araya gelmesi ile başlayan serüvende atılacak adımlar şöyle sıralanabilir.
1. Dernek Kuruluş Bildirimi – 2 adet- (Dernekler Yönetmeliğin ekinde bulunmaktadır),
2. Dernek tüzüğünü,
3. Gerekli belgeleri,
yerleşim yerinin bulunduğu yerin en büyük mülki amirine verdikleri anda tüzel kişilik kazanırlar.


Gerekli belgeler nelerdir?
1. Kurucular tarafından her sayfası imzalanmış üç adet dernek tüzüğü,
2. Kurucuların nüfus cüzdan fotokopisi,
3. Dernek kurucuları arasında tüzel kişiliklerin bulunması halinde; bu tüzel kişilerin unvanı, yerleşim yeri ve kuruluş belgesi ile tüzel kişiliklerin organları tarafından yetkilendirilen gerçek kişi de belirtilmek kaydıyla bu konuda alınmış kararın fotokopisi,
4. Kurucular arasında yabancı dernek veya dernek ve vakıf dışında kar amacı gütmeyen kuruluşlar bulunması halinde, bu tüzel kişilerin dernek kurucusu olabileceğini gösteren İçişleri Bakanlığınca verilmiş izin belgesi,
5. Kurucular arasında yabancı uyruklular varsa, bunların Türkiye'de yerleşme hakkına sahip olduklarını gösterir belgelerin fotokopileri,
6. Yazışma ve tebligatı almaya yetkili kişi veya kişilerin adı, soyadı, yerleşim yerlerini ve imzalarını belirten liste,
7. Büyükşehir belediyesi sınırları içinde kalan ilçeler hariç diğer ilçelerdeki dernek kuruluş işlemlerinde istenen belgeler birer arttırılarak verilir.

Dernek kuruluş bildirimi ve belgelerin doğruluğu ile dernek tüzüğü, en büyük mülki amir tarafından altmış gün içinde dosya üzerinden incelenir. Kuruluş bildiriminde, tüzükte ve belgelerde yasaya aykırılık veya eksiklik bulunmaz ya da bu aykırılık veya eksiklik belirli sürede giderilmiş bulunursa; durum derhal derneğe yazıyla bildirilir ve dernek, dernekler kütüğüne kaydedilir.

Kulüp Oluşumu
Derneklerden başvurmaları halinde 3 türlü oluşum sağlanır.
1. Spor faaliyetine yönelik olanlar spor kulübü,
2. Boş zamanları değerlendirme faaliyetine yönelik olanlar gençlik kulübü
3. Spor ve Boş zaman değerlendirmeye yönelik olarak iki etkinliği de birlikte amaçlayanlar gençlik ve spor kulübü
statüsünü kazanırlar.

Nereye başvurulacak, hangi belgeler gerekli ?
Bulunulan ilin Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerine başvurulmalıdır.

Gerekli belgeler: (Ayrı ayrı iki dosya halinde sunulacaktır)
1. Derneğin; gençlik, spor veya gençlik ve spor kulübü olarak tescil edilmesi için tüzüğün tasdikli örneği,
2. Seçilen kulüp renkleri ve ayırıcı işareti hakkında valilikten alınan izin yazısı,
3. Tescil işlemi atıcılık, avcılık ve halk oyunları dallarında yapılıyor ise, bulunduğu yerin emniyet müdürlüğünden kulüp merkezinde bulundurulmasına izin verilen silahların özelliklerini ve miktarlarını belirten izin yazısı,
4. Kulüp, kamu kurum ve kuruluşları veya eğitim kurumları bünyesinde kuruluyor ise, ilgili kurum veya kuruluşun vereceği izin yazısı,
5. Taahhütname (sporla ilgili Spor Kulüpleri Tescil Taahhütnamesi Ek-1, gençlikle ilgili Gençlik Kulüpleri Tescil Taahhütnamesi Ek- 2 - Gençlik ve Spor Kulüpleri Yönetmeliği ekinde bulunmaktadır )
6. Sporla ilgili tescil işlemlerinde taahhüt edilen spor dallarında görevlendirilecek antrenörler için ikinci kademe, ihtisas kulüpleri için üçüncü kademe antrenör belgesinin, gençlikle ilgili tescil işlemlerinde ise taahhüt edilen gençlik faaliyeti türlerinde görevlendirecek gençlik liderleri ve eğitmenler için Genel Müdürlükçe veya diğer yetkili kurumlarca verilmiş belgelerin aslı veya noter tasdikli sureti.
7. Kulübün taahhüt ettiği gençlik faaliyeti türü veya spor dalında çalışmaların yürütüleceği tesis hakkında bilgi.
8. Mevcut üye listesi.


Kulüpler, gençlik faaliyetleri ve spor faaliyetleri için ayrı ayrı tescil edilir. Sporla ilgili tescil için il müdürlüklerine başvuran kulüplerin dosyalarını incelemek üzere spor şube müdürü, sicil lisans şefi, ilgili spor dalı temsilcisi ve Amatör Spor Kulüpleri Federasyonundan istenecek bir yetkilinin, gençlikle ilgili tescil için başvuran kulüplerin dosyalarını incelemek üzere ise gençlik merkezi müdürü, sicil lisans şefi ve bir gençlik merkezi danışma kurulu üyesinin bulunduğu komisyon oluşturulur.


Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, il müdürlüğü dosyalardaki belgeleri tasdik ederek birini kulübe verir ve diğerini ilde saklar. İl müdürlüğü tescil edilen kulüple ilgili olarak üç adet bilgi formu düzenleyerek birini ilde saklar, birini kulübe, diğerini ise Genel Müdürlüğün ilgili birimine gönderir. Tescil işlemi yapılan kulüple ilgili bilgiler mülki idare amirliğine bildirilir.

42 Yorum:

Adsız dedi ki...

bence biri eğer spor adına bir faaliyette bulunmak istiyorsa bunu bukadar zor hala getirmemek lazım bütün bu işlemlerin yapıldığı bi yer olsa daha kolay yapılsa bence futbol adına daha güzel şeyler kazanıla bilir ben bugün bir amatör futbol kulübü kurmak istiyorum ama tüzüğe baktığımda baya bi beni yoracak olmasından dolayı vezgeçmek mecburiyetinde kalıyorum saygılarımı sunar gereğinin tarafınızca düşünülmesini arz ederim...

Kural18.org dedi ki...

Aslında Kulüp kurmak o kadar da zor değil. Ancak sonuçta öncelikle bir dernek kuruyorsunuz. Dernek önemli bir konu. Bulunduğunuz ilin ASKF (Amatör Spor Klüpleri Federasyonu) başkanlığına müracaat ederseniz size ellerinden gelen yardımı yapıp, işinizi kolaylaştırırlar. Ayrıca sadece bu yolla değil başka yollar ile de bir kulüp kurabilirsiniz. Mesela hali hazırda kurulmuş durumda ama ligde takımı olmyan yani faal olmyan kulüpler vardır. Bu kulüplerle ASKF sizi bağlantıya geçirebilir. Bu kulübü devralırsınız, ilk kongrede ismini ve renklerini değiştirirsiniz, alın size bir kulüp. ASKF başkanlığına mutlaka gidin. Yardımcı olacaklardır.

Adsız dedi ki...

BENCEDE ASKF YARDIMCI OLABİLİR

myeo dedi ki...

herşey güzel ama şunuda unutmamak lazım kurulan bır takımın,topluma kavramlar katması gerekir bu kavramlar sevgi saygı dogruluk güzellik olması gerekir.bunlarda yoksun kurulan futbol klüpleri görüyoruz...topluma zarrarlarından başka bişey yok,bunların olmaması dileğiyle sonuçta biz demiyormuyuz,spor fiziksel ve psikolojik gelişmedir.fiziksel olarak gelişen toplumuza şunu unutmamalrını tavsıye edeyiyorum...psikolojik gelişmeyi gözardı etmemenız temennısıyle...:):):):) her kurulan takımın toplumuza güzelikler katması dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Biz Karaköy'de bir Cami'nin cemaatiyiz ve bir takım kuralım istedik. Zaten birkaç yıldır da düzenli maç yapıyorduk. Bu googleda arayıpta tıkladığım ,ikinci site. Çok yararı oldu Allah sizden razı olsun. ASKF iyi fikir.

Adsız dedi ki...

gerçekten çok yararlı oldu bunları bilmem emeği geçen herkese çok teşekkürler

şmd dedi ki...

Selamlar,

Peki şöyle bir sorum olacak.

Herhangi bir anonim veya limited şirketinin sponsorluğunu üstlendiği amatör spor kulüpleri kurulabilir mi ya da bir dernek yerine geçebilir mi ? Örneğin Rize'de bulunan Çaykurspor'u ele alalım. Çaykur'un kurduğu dernek hangisidir ?

Saygılarımla.

ismail said dedi ki...

arkadaslar hersey güzel de ne kadar para gidiyo onu cok merak ediyorum dier prosedürleri anladım .. 1 tek para sıkıntısı onunda ne kadara maL oldugunu bilirsem sölerseniz cook sevinirim rica ederim saglıcakla kalın ... :)

Adsız dedi ki...

arkadaşlar biz ünüversiteden arkadaşlarla futbol takımı kurmak istiorz bunu daha anlaşılır bır bıcımde anlatabilecek birisi lutfen benı mswn den eklesın ve anlatsın tome1991@hotmail.com şimdiden ilginize tşekkur ederim

soru dedi ki...

peki kurduğumuz klübümüzü profösyonel yapmak için ne yapacağız diyelimki profösyonel lige yükseldik ?

Adsız dedi ki...

2011 yılında İnş.amatör bır takım kurmayı planlıyoruz amacımız çok büyük SAKARYA amatör liginin Yeni takımı (İKİNCİADRESSPOR) u kuruyoruz

Adsız dedi ki...

Takım prof.ligine yukseldığı tktirde TFF nın vereceği buyuk cüzideki parayı iyi kullanmanız ılk etapda kulup için bir gelir kaynagını çözmenız gerekir..Kulup aç kalırsa takım tekrar amatöre düşer bu yuzden tff nın vereceği parayla klubu ayakta tutabılmek için bir gelır kaynak şart takıma bunun için ilk önce kaynagı çözmek gerekır..TAKIM ZAten prof oldugu taktırde Hangi ilin takımıysanız İl bld. Dende yardım edılıyor..

ulas dedi ki...

ne kadar masraf gidiyor bu işlemlere

Adsız dedi ki...

Amatör Kulüp Kurma Dökümanları
Amatör Kulüp Kongre Dökümanları
Bu iki döküman boş çıkıyor.

Ayrıca kulüp kurulduktan sonra lisans maliyetleri ne kadardır bunun detayı yokmudur tam.

Kural18.org dedi ki...

Linkler düzeltildi, ayrıca her sene bu harçlar ve bedeller değiştiği için tam olarak bir rakam veremiyoruz. Ancak lisans çıkartma, ilk kez lisans çıkaraılacaksa bir oyuncuya kişi başı 5 TL dir. Bu konuda bulunduğunuz ilin ASKF leri size yardım edecektir. Yol gösterecektir.

Adsız dedi ki...

arkadaslar amatör bir futbol kulubu kurmanın maliyeti amaba en fazla ne kadar olur ve gelir göstermek zorunlulugu varmı tesekkur ederim şimdiden

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar Amatör Futbol kulübü kurmanın ortalama masrafı 7000 ile 10.000 tl. arasındadır. Ankara,İstanbul,İzmir,Kocaeli ve Sakarya 5000 tl. Bu illerin dışında kalan iller 1000 Tl. Futbol federasyonu hesabına yatırırlar,kulüp derneği kuracaksın,haliyle masası sandalyesi vb. masraflar 8-10 bin lirayı buluyor.diğer işlemler kolaydır ASKF'yleirtibata geçildiğinde diğer işlemler kolaylıkla yapılır.ayrıntılı bilgi için TFF sitesine gir AMATÖR FUTBOL LİGLERİNDE UYGULANACAK ESASLAR adlı kitaba bakabilirsiniz

Adsız dedi ki...

1000 tl diyosunuz ii güzelde 1000 tlden sonra benim ne masrafım olacakki 10.000 tl ye açıkacakkk dernek kurulur cüzi miktarlara federasyona ve dernek kurmak için gereken masa sandalye falan masraflarından başka bi masraf varmııı önemli olan buuuu dernek kurarken başka bi yere para ödüyomuyuzzzzz

Adsız dedi ki...

İlerde ciddi bi şekilde takım kurma konusunda niyetim var giresun civarlarında istanbulda yaşasamda memleket hem iyidir hemde tesisleşme cok daha ucuz olur şans bana güldü 6 ay önce sayısaldan 1.4 milyon tl kazandım suanda amatörden başlayıp kurabilirim ama bir yola girildiğinde maddiyatın güçlü olmasının gerektiğini düşünen biriyim diğer türlü bir ligde uzun süre kalınabilir 20 yaşındayım ailemle yaşıyorum 3-5 seneye iyi işler yapıp bu parayı katlarsam 5-6 milyon tl civarı 12-13 seneye türkiyenin 6 büyüğünün başkanı olmak hiçte hayal değil

Adsız dedi ki...

Klübü yaşatmakta önemli istanbul'da genelde amatör klüpler esnaftan yardım alıyor. ve halısahalarını kiralıyorlar. Külüp yönetmek gerçekten çok zor yani büyük bir masraf bence amatör bir külübün masrafı aylık 10 15K'yı bulur.

Adsız dedi ki...

yardımlarınız için teşekkür ederim. Geleceğin yıldızlarını yetiştireceğiz inş.

Adsız dedi ki...

Sadece A takım olmadan a2 alt yapı nasıl kurabiliriz?
A takım olmadan olur mu?Demeyin O.gazi Gençlerbirliği'nin A takımı 3. ligdeydi para sıkıntısından dolayı ligten çekildi Bende a2 de forma giydim.Eğer A takım olmadan Alt yapı kuruluyorsa nasıl kurulur?

Saygılar, Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ankarada eryamanspor kurmak istiyorum ama sadece fikir bu yardım toplamam için ne yapmalıyım ....

çağrı dedi ki...

eryamanspor benim aklımda olan birşeydi.ortak bişeyler yapabiliriz sanırım.

çağrı dedi ki...

bana ulaşabilirsin istersen.beden eğitimi öğretmeni oldum ve burada bu klübü kuracağım-0554 513 67 73-

Adsız dedi ki...

Bende amatör bir futbolcuyum. Bundan 3 sene önce Fenerbahçe Alt Yapı seçmelerine gidip kazanmıştım fakat sonradan ailevi nedenlerden dolayı ayrılmak zorunda kaldım. Şu an Semtimin takımı Sultanbeyli Spor'da oynuyorum fakat lisans'ım yok ve klüp çıkaramıyor. Bu yüzden resmi maçlarda yer alamıyorum. 17 yaşındayım ve iyi de futbol oynadığımı düşünüyorum, İstanbul'da oturuyorum . Kuracağınız klüplerde oyuncu olarak yer almak isterim tabii sizde isterseniz. Bana ulaşın 0544 419 64 74 (Murat Yılmaz Sırmacı)

Adsız dedi ki...

işlem uzun sürecek o belli ama bu işlem sırasında ödenen ücretler konusunda bilgi verebilir misiniz ? bu işe kalkışmak için 5bin-10bin çok abartılı geldi bana nereye ne kadar ödemek gerekiyo ki bu kadar oluyor ? bilen cvp yazarsa sevinirim.

Kural18.org dedi ki...

Yeniden, sıfırdan bir kulüp kurarak, bu kulübü TFF ye tescil ettirerek 2. amatör lige sokmak, yaklaşık 2500 TL bir masraf gerektirir.

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaşlar merak ettiğim konu; maçları yapmak için Stada gerek olacak antreman için sahaya ihtiyaç olacak bu konu nasıl çözülüyo yani TFF ortak bi saha mı seçiyo ? Antreman için belediye tesislerini mi veriyolar ? Nedir yani çözüm yolu ?

Adsız dedi ki...

sorum şu.direkt aş olarak amatör kulup kurulabilir mi.?
hiç dernek olmadan

Unknown dedi ki...

Selamlar ben Sinan İSTANBUL BEYOĞLU2NDAN 24 YAŞINDAYIM.HEP HAYALİM BİR FUTBOLCU OLMAKTI FAKAT SAĞLIK SEBEPLERİMDEN DOLAYI OLAMADIM.AMA FUTBOLDAN KOPMAMAK İÇİN BİR AMATÖR FUTBOL TAKIMI KURMAK İSTİYORUM.DERNEK KURABİLMEM İÇİN TAKIMA ORTAK OLACAK KİŞLERDEN TELEFONLARINIZI BEKLERİM.HEM MALİYETLERİ DÜŞÜRMÜŞ OLURUZ HEMDE BİR SİNERJİ OLUŞTURMUŞ OLURUZ.TELEFONUM 0555 466 45 72

Unknown dedi ki...

Selamlar ben Sinan İSTANBUL BEYOĞLU2NDAN 24 YAŞINDAYIM.HEP HAYALİM BİR FUTBOLCU OLMAKTI FAKAT SAĞLIK SEBEPLERİMDEN DOLAYI OLAMADIM.AMA FUTBOLDAN KOPMAMAK İÇİN BİR AMATÖR FUTBOL TAKIMI KURMAK İSTİYORUM.DERNEK KURABİLMEM İÇİN TAKIMA ORTAK OLACAK KİŞLERDEN TELEFONLARINIZI BEKLERİM.HEM MALİYETLERİ DÜŞÜRMÜŞ OLURUZ HEMDE BİR SİNERJİ OLUŞTURMUŞ OLURUZ.TELEFONUM 0555 466 45 72
ÖRNEĞİN 2007 YILINDA BİR YAZI OKUDUM YAZIDA ; Geçenlerde gazetede okudum. İngilizler bir internet sitesi açmış futbol takımı kurmak için. 50.000 kişi 50 pound(100 ytl) vererek bir takım satın alacak. Takımla ilgili bütün kararları bu 50.000 kişi verecek. Herkesin 1 oy hakkı olacak. Leeds Unitedı almayı düşünüyorlardı. Aslında güzel bir olay 50 trilyonluk para toplanır. Kendi takımın olur. BÖYLE BİR TAKIMDA KURULUR KONGRE ÜYELERİDE OLMUŞ OLUR İLETİŞİM İÇİN SİNAN KEÇECİ 0555 466 45 72

Adsız dedi ki...

ben vanda yaşıyorum tam bir futbol tutkunuyum ama yaşım geçti artık futbol oynayamam ancak bır takım kurmak istiyorum gelin birlikte bu heyecan yaşıyalım yeni bir takımımız olsun oyuncu olarak yade antrenör olarak veyade yönetici olarak tlfn 05074987380 sadece futboldaki heyecannı kendi takımımızda yaşamak icin kuralım

Adsız dedi ki...

Arkadaşlar Ege bölgesi özellikle izmir bence çok yetenekli futbolcular çıkarabiliyor.Ben manisada yaşıyorum ve bir kulup kurmak istiyorum ilgilenen arkadaşlar irtibata geçebilir 05333393355

Adsız dedi ki...

çorlu'da amatör kulüp kurmak aynı zamandada hocalığını yapmak istiyorum tff c antrenör belgesi alabilmek için ne kadar futbol oynamak gerekir

Unknown dedi ki...

ANKARA SİNCAN DA TRABZONSPOR FUTBOL OKULU İŞLETİYORUM. BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİYİM. AMACIM ALT YAPI SİSTEMİ KURMAK. BERABER ÇALIŞMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR BANA ULAŞABİLİR.

506 468 50 58

Unknown dedi ki...

Cankırı ılgazda amatör futbol kulubu kuracaz arkadaşlarla 2022 de 6 kişiyiz katılmak isteyen @gsbatuhan06 twitter dan dm den yazsın

Adsız dedi ki...

Selamlar arkadaşlar ben bu konuda geniş kapsamlı bir araştırma yaptım ve her konuyu detayları ile araştırdım bir kulüp kurmak ve kulüpte oynayacakoyuncu ücretleri ve takımın tescil ve kuruluş ücreti toplam maliyet olarak en fazla sizlere 200.000- 300.000 TL arasında fakat şöyle bir durum var antrenman ve kulüp tesisleri var ise bu fiyat en makulüdür ama tesis vb. Şeyler yoksa bu en az sizlere 1.000.000 TL ye mal olur . Bende takım kurmak istyorum eğer ortak bir takım kurmak isteyen varsa bana ulaşabilir

Adsız dedi ki...

Kardeş öyle bir kulüp olman için milyar dolar karının olması gerekir ha zamanla olablir ama o zamana sen yaşarmısın işte

Unknown dedi ki...

Peki bir dernek takımı maç kazandığında para alıyor mu

Adsız dedi ki...

Bu, böbrek satmak isteyen herkese açık bir ilan, böbrek nakli ihtiyacı olan hastalarımız var, bu nedenle böbrek satmakla ilgileniyorsanız, lütfen iowalutheranhospital@gmail.com adresindeki e-posta adresimizden bizimle iletişime geçin.
Ayrıca +1 515 882 1607 numaralı telefondan whatsapp'ı arayabilir veya bize yazabilirsiniz.

NOT: Güvenliğiniz garanti altındadır ve hastamız, onları kurtarmak için böbrek bağışı yapmayı kabul eden herkese büyük miktarda para ödemeyi kabul etmiştir. Sizden haber almayı umuyoruz, böylece bir hayat kurtarabilirsiniz.

Unknown dedi ki...

Bende ileride bir futbol kulübünde oynamak veya bir futbol kulübü kurmak istiyorum.Mersin/Tarsus merkez ortasaha ve sağ kanat oynayabilirim.19 yaşındayım. İlgilenenler burdan yazabilir. hkuzu475@gmail.com

Kural18.net Hakem Alışveriş Sitesi