21 Ocak 2012

MANİSA: Ege Kupası ve Alt Yapı



Ülkemizde düzenlenen Ege Kupası’nın 13.yine Manisamızda düzenleniyor. Bu kupanın geçmişi ile ilgili olarak siz değerli okurlarımı bilgilendirmek istiyorum.

1999 yılında Romanya-Türkiye ve Rusya takımlarını katılımıyla BORA ÖZTÜRK adıyla düzenlenmeye başlandı. Bu kupa 2002 yılından itibaren de EGE KUPASI Olarak düzenlenmeye devam ediyor.2004 yılına kadar 17 yaş altı milli takımları için düzenlenen bu kupa 2004 yılından itibaren de 16 yaş altı milli takımları için düzenleniyor.2005 yılı dışında düzenlenen bu kupaya şu ana kadar 19 ülkenin milli takımları katıldı. Bunun dışında Türkiye 6,Fransa 4 Ukrayna ve Rusya 1 kez şampiyonluk sevinci yaşadı. Bu turnuvada iki yıldır da Anemon Otel’de alt yapı ile ilgili olarak seminerler yapılıyor.

Ege Kupası kapsamında, ”Türkiye ve Dünyada Altyapı Modelleri” konulu panel düzenlendi. Panelin açılış konuşmasını yapan TFF Yönetim Kurulu üyemiz Arif Koşar, 13. kez düzenlenen Mercedes-Benz Ege Kupası organizasyonunun Manisa ile özdeşleştiğini, bu yıl turnuvaya ABD’nin de katıldığını belirtti. Japonya ve Brezilya takımlarının da önümüzdeki yıllardan itibaren turnuvaya katılması ile organizasyonun Dünya Kupası hüviyetine bürüneceğini belirten Koşar, organizasyonun ilerleyen yıllarda Manisa’nın Mesir Festivali ile entegre edilebileceğini, bunun da kente ayrı bir hava katacağını kaydetti.

Panelde konuşan Tolunay Kafkas da genç yaş kategorilerinde amacın maç kazanmak değil, oyuncu kazanmak olduğunu ifade etti. Tolunay Hocamızın söyledikleri ise gerçekten çok ama çok önemli. Bunları kısaca maddelersek alt yapı ve gelecek ile ilgili şunlar önem arz etmiş oluyor:

1.Altyapı sadece küçük yaşta spora başlamak değildir. Üst seviyede futbol oynamak için üretken altyapılara, küçük yastan başlayarak doğru eğitilmiş oyunculara, onların iyi koşullarda futbol oynayabilecekleri tesislere ihtiyaç vardır. Spor Toto Süper Lig’deki takımlar altyapıdan gelen gençlere yeterince süre vermiyor. Bu arttırılmaya çalışılacaktır.

2.Genç milli takımlar seviyesinde başarıya ulaşmış oyuncuların A milli takıma taşınmıyor. Bunun sayısını arttırmaya çalışılacaktır.

3. Kulüplerimizin altyapı sistemlerine standart getirilecektir.

4.Genç oyuncu gelişimindeki önemli organizasyonlardan biri olan TFF-Ülker Futbol Eğitim Merkezleri de kulüplerle işbirliği yapacak 10-12 yaş arası yetenekli çocuklarla ilgili organizasyonları yürütülecektir.

Evet, Ege Kupası ile alt yapının önemi bir kez daha irdelenmiş oldu. İnşallah bu konuda yapılanlar bir an önce yapılır. Bunu da öncelikli olarak süper lig takımlarının model olarak üstlenmesi de gerekir. Bu takımlarımızın genç yeteneklerini de Avrupa kulüpleri gibi alt yapıdan kendi bünyesine de taşıması da gerek. Bu konuda dışarıdan almak yerine kendi değerlerini bulmak ve kazandırmak ta önem arz ediyor. Bugün Bucaspor’un başlattığı ciddi düzeydeki futbol okullarına yenilerini de eklemeli. Kısacası artık FUTBOLCU İTHAL ETMEYİ VE PARAYI DIŞARIYA KAÇIRMAYI BIRAKMALI VE FUTBOLCU İHRAÇ ETMEK İÇİN DE ÜLKEMİZİN GENÇ NÜFUS POTANSİYELİNİ İYİ DEĞERLENDİRMELİYİZ.

Hepinize İyi Günler.

Muharrem KAZER

2 Yorum:

Unknown dedi ki...

1994 doğumluyum daha önce lisanslı oynamadım yada fırsatım olmadı ortasahada futboluma güveniyorum hayatım boyunca hep futbolun içinde oldum bursada yaşıyorum telefon numaram 5384921428

Unknown dedi ki...

1994 doğumluyum daha önce lisanslı oynamadım yada fırsatım olmadı ortasahada futboluma güveniyorum hayatım boyunca hep futbolun içinde oldum bursada yaşıyorum telefon numaram 5384921428

Kural18.net Hakem Alışveriş Sitesi