24 Haziran 2010

ERZİNCAN: Erzincan Spror'un Geleceği

Birkaç ay önce yazdığım Utan Erzincan başlıklı yazıya olumlu ve olumsuz birçok geri dönüş almıştım. Erzincan gibi son dönemlerde büyük bir atılım içinde olan ve büyük yatırımlar yapan bir şehrin takımının Amatör Küme’ye kadar düşmesini eleştirmiş bir Erzincan’lı olarak utandığımı söyleyip başta makam sahipleri olmak üzere bütün Erzincan’ lı hemşerilerimin utanmasını istemiştim. Daha sonra bu yazıya tepkileri yazdığım yazıda da özellikle Erzincanspor Başkanı Salih Kara ve Belediye Başkanı Yüksel Çakır’ı eleştirmiştim. Fakat biraz araştırma yapıp ve bu geçen sürede Erzincan’ı ve Erzincanspor’u takip edince aslında iki başkanı eleştirmenin haksızlık olduğunu anladım ve Salih Kara ile Erzincanspor hakkında çok uzun iki telefon görüşmesi yaptım, bu görüşmeleri sizlere aynen aktarıyorum.

Gökhan Çelik: İlk olarak Erzincanspor’u nasıl devraldığınızı ve Amatör Küme’ye düşen bir kulübe başkan olmanızın sebebini öğrenmek istiyorum?

Salih Kara: Ben bir kere her şeyden önce büyük bir Erzincan sevdalısıyım ve Erzincan için her görevi yapacak bir insanım asla kariyer peşinde değilim. 3 dönem Uluköy Belediye Başkanlığı yapmış ve kendi isteğimle bu görevi bırakmış bir insanım. Başkan olmadan önce yönetimde de yer almıştım. Temmuz 2009 da ki genel kurulda Başkan oldum. Başkan olduğumda kulübün 1,5 milyon Türk lirasından fazla borcu vardı. Bu borçlar ağırlıklı olarak, Belediye, Tedaş ve SSK’ ya olan borçlar ile vergi borçlarıydı bunun dışında bir de eski futbolcu ve antrenörlere olan ödenmedikçe faizi katlanıp 600,000 lira olan bir borç vardı ve takımda sadece iki oyuncu kalmıştı.

G.Ç: Peki Amatör Küme’de nasıl oynadınız?

S.K: İlk göreve geldiğimiz anda Belediye Başkanımızın yardımı ile bir seçme düzenledik ve Erzincan’da ki yetenekli gençlerimizi takıma alıp yetiştirdik bir de bu takıma maliyeti düşük birkaç takviye yaptık hoca olarak da Trabzonlu bir arkadaşımızı 1500 lira maaşla göreve getirdik. Sadece inanç ve Erzincan’lı gençlerimize olan güvenimizle gol rekorları kırarak terfi maçlarına yükseldik. Terfi maçlarında iyi maçlar çıkarıp finale geldik ve çok iyi oynamamıza rağmen finalde Sivas Belediye’ye mağlup olduk.

G.Ç: Önümüzde ki yıl için planınız ve hedefleriniz nelerdir?

S.K: Önümüzde ki sezon yeni kurulacak kriterli bölgesel ligde mücadele edeceğiz ve burada Şampiyon olup direkt olarak 2.lige yükselmeyi hedefliyoruz ve bunun için çalışıyoruz, şuan transferlerle ve oluşturacağımız takımla uğraşıyoruz. İnançlıyız ve büyük hedeflerimiz var çok iddialı konuşuyorum önümüzdeki yıl ikincilik bile benim için başarı sayılmayacak şampiyon olarak ikinci lige çıkacağız. Sadece biraz sabır istiyorum.

G.Ç: Çok iddialı konuşuyorsunuz ya başaramazsanız?

S.K: Evet iddialıyım çünkü başkaları gibi duygularımla değil, mantığım ve aklım ile hareket ediyorum. Önümüzde ki sezon herkes bizi izleyecek ve bugüne kadar beni mantıksızca eleştirenler utanacak. Ayrıca ben öyle bir ihtimal olmayacağına eminim ama sorduğunuz için cevaplayım başaramazsam da sezon ortasın da takımı daha iyiye götürebilecek birine bırakırım. Şuan bile eğer ben bu göreve talibim Erzincanspor’u senden iyi yönetirim diyecek bir taliplisi var ise hemen bırakırım, ben koltuk meraklısı değil Erzincan’a hizmet sevdalısıyım.

G.Ç: Ben yazımda Erzincan’lı siyasileri çok eleştirmiş bazılarından da tepki almıştım. Siyasilerin desteği nasıl, size yardımcı oluyorlar mı?

S.K: Sayın Bakanım, Sayın Valim ve Sayın Belediye Başkanımdan göreve geldiğim günden bu yana hep destek gördüm ama ben Amatör Kümede oynayan bir takımın Başkanı olarak ne siyasilerden, ne de İş Adamlarımızdan bir şey istemeye yüz bulamadım ama İnşallah önümüzde ki sezon ben Erzincanspor’u ayağa kaldıracağım. Biz Erzincanspor olarak ayağa kalktıktan sonra da Erzincan halkının, siyasetçilerinin, iş adamlarının ve Ben Erzincan’ lıyım diyen herkesin ayağa kalkmasını isteyeceğim.

G.Ç: Erzincan’ın yerel medyasının size bakışı nasıl destek veriyorlar mı?

S.K: Erzincan medyası bize hiçbir destek vermiyor aksine yaptığı yanlış haberlerle köstek olmaya çalışıyor. Özellikle yerel basında ki bazı insanlar bunu bilinçli olarak yapıyor. En son hocamızın futbolculara küfür ettiği için, futbolcuların oynamadığını ve bu yüzden 3.lige çıkamadığımızı yazmışlar. Bunun gerçekle uzaktan yakından ilgisi yoktur. Bu tür yalan haberleri niye yaptıklarını ve neye hizmet ettiklerini anlayamıyorum.

G.Ç: İstanbul’da ki Erzincan ’lılar ile görüşüp destek istediniz mi?

S.K: İstanbul’ da çok sevdiğim yakın dostlarım ve iyi makamlarda samimi olduğum hemşerilerimiz var. Fakat Amatör Küme’de bir takım devraldığım için gidip kimseden bir şey istemedim. Zaten orda ki insanlar daha önce çok büyük yardımlar yapmışlar bu kulübe, fakat benden önce ki yöneticiler hiçbir karşılık vermemişler, ne bir plaket vermişler, ne de bir başarı elde edip yardımlarınızın karşılığı demişler. En son iki yıl önce bir gece düzenlendi 900.000 lira gibi bir para toplandı ama nereye harcandığı belli değil bu kadar borç bırakıldı, yanlış transferler ve bilinçsiz yapılan sözleşmeler yüzünden bu takım bu hale geldi.

G.Ç: Son olarak Erzincan halkına söylemek istediğiniz bir şey var mı?

S.K: Erzincan halkından önümüzde ki sezon maçlarımıza gelip bizi sabırla desteklemelerini istiyorum. Bütün Erzincan el ele verip her sene bir üst lige çıkartacağız bu takımı bize güvensinler.

G.Ç: Samimiyetiniz için çok teşekkürler Sayın Başkan.

S.K: Ben de size teşekkür erdim. Erzincan’da ki gazetecilerin yapmadığını yaptığınız için, son olarak siz yazınızda, Süper lige çıkmak belki hayal ama güzel Erzincan Bank Asaya 1.ligi de olmayı da mı hak etmiyor demiştiniz, hak ediyor Gökhan Bey emin olun ben bu takımı Bank Asya 1.lige çıkaracağım ve o zaman görevi bırakacağım.

G.Ç: İnşallah, ama o zaman da Erzincan sizi bırakmaz,

S.K: Hele bir çıkalım da ona da o zaman bakarız.

Başkanın anlattıklarında ki samimiyeti ve inancı beni etkiledi ve Erzincanspor’u başarıya taşıyacağına inandırdı. Buradan tekrar Erzincan’ lı siyasilere, işadamlarına, halka, eski Erzincanspor başkanlarına ve özellikle Salih Kara’nın en çok eleştirdiği Erzincan basınına seslenmek istiyorum geçmişi bir kenara bırakalım, gelin bugünden sonra hep beraber Erzincanspor ve Salih Kara’ya destek verelim ve şehrimizin takımını başarıya taşıyalım.


Haber: GÖKHAN ÇELİK

0 Yorum:

Kural18.net Hakem Alışveriş Sitesi