19 Kasım 2009

Amatör Spor Kulüpleri Nasıl Ayakta Duruyor?


Bugün farklı bir boyutu sizlerle paylaşmak istedim…
Amatör spor kulüpleri nasıl ayakta duruyor?
Belediyeyle bütünleşen kulüplerde sıkıntı yok.
Çünkü;
Belediyelerimiz var olan spor fonlarını kendisine bağlı amatör spor kulüplerine direk aktarabiliyorlar.
Kurum ve müessese kulüplerinde durum çok farklı (!)
Sporu seven bürokrat varsa; her şey dört dörtlük…
Sevmiyorsa;
O takımı yönlendiren yöneticiler, teknik heyet ve futbolcuların vay haline (!)
Sizin anlayacağınız;
Bu gibi takımlar kurumun başındaki isimlerin ağzına bakıyor..
Devletimiz yıllar önce bir yasa çıkardı;
Belirli bir işçi ve memur sayısını bulduğunuzda amatör spor kulübü kurma zorunluluğunu getirdi.
Bugüne geldiğimizde olay farklı bir yöne çekildi.
Kurum ve müessese kulüplerimiz eskisi gibi değil (!)
Çark dönmüyor.
Adana fotoğrafına baktığımızda;
Bir zamanlar fırtına gibi esen Telekomspor, bu yıl maalesef lige katılamadı.
Antrenör Faruk İncesoy ve Cumhur Yardım’ın çabaları adresiyle bütünleşmedi..
Yazık oldu.
Değişik bir boyuta geldiğimizdeyse;
Artık amatör spor kulüplerinin bir çoğunu mahalle muhtarları sırtlıyor..
Yukarda belirttiğim gibi;
Burada da sevgi faktörü işliyor.
Muhtar sporu seviyorsa; burada da spor heyecanı bütün mahalleyi kaplıyor.
Bir de son olarak;
Kulüpleriyle özdeşleşen isimler var.
Bunların da emeklerini inkar etmemeliyiz.
Bilmem anlatabildim mi?

Hamza GÜNGÖR

1 Yorum:

suat dedi ki...

elinize sağlık futbolcu pazarı iyice düştü amatör altyapısı olmayan bir şehirde profesyonel futbol olmaz örneğin ankara amatör kulüpleri çok o yüzden her ligde takımları var ben iki yıldır kendime iyi bir kulüp bulamıyorum parasal sorunlardan ben kulüpten para istemiyorum lisansımı aktaracak para kulüplerde yok bu gidişle futbolu bırakırım benim gibi düşünen çok arkadaşım var adanada futbol bitti gözüyle bakıyoruz

Kural18.net Hakem Alışveriş Sitesi