23 Mart 2009

Kocaeli: KASKF Ne Yapmaya Çalışıyor ?

Futbol İl temsilciliği ve Tertip Kurulu, 21, 22, 23, 24 ve 25 Mart tarihlerinde oynanacak müsabakaları iptal etmesi büyük sansasyon yarattı. KASKF eski başkanları Rafet Kırgız ve Muammer Hazer, yanlış bir adım atıldığı yönünde fikir beyan etti..... Bazı kulüpler imza vermedi Futbol İl Temsilcisi Fahrettin Aslan imzalı genelge ile, 21,22,23,24, ve 25 Mart tarihlerinde oynanması gereken tüm amatör maçların, İl Tertip Komitesi’nin 19.Mart.2009 tarih ve 2009-03/28 sayılı kararı ile iptal edildiği duyuruldu. Bu duyuru üzerine görüştüğümüz amatör kulüplerinden bazıları karardan habersiz olduklarını bildirdiler. Bazıları ise, bu karardan haberdar olduklarını ancak kararın altına imza atmadıklarını söylediler. Görüştüğümüz eski KASKF başkanı Rafet Kırgız, kararın çok yanlış bir adım olduğunu belirtti. Sorunlar masada tartışılmalı Bu kararın, amatör maçlarda çıkan olayların hakem atamalarındaki yanlışlıklardan ve hakem hatalarından kaynaklandığı gerekçesiyle alındığını tahmin ediyoruz. Bizimspor olarak “eyleme evet” diyoruz ancak bu tür eylemlerle bir yere varılamayacağını düşünerek, taban birliklerini, sorunların çözümü için sağduyuya davet ediyoruz. Aklın yolu birdir. Hedef, İl Hakem Kurulu Başkanı Yusuf Say ya da olaylı maçların hakemleri. Her kim olursa olsun, amatör küme bu hakemlerle maçlarını tamamlayacağına göre, sorunlar masa başında tartışılmalı, kararlar ona göre alınmalı. KASKF başkanı Murat Aydın erteleme kararını savundu İl Tertip Kurulu’nun almış olduğu karar gereği, 21,22,23,24 ve 25 Mart’ta oynanacak olan maçların Futbol İl Temsilciliği vasıtasıyla ertelendiğinin duyurulması, amatör camiada bomba etkisi yaratmış, erteleme kararı taban birlikleri arasında geniş yankı uyandırmıştı. Erteleme kararını “yerinde bir karar” olarak niteleyen ve desteklediğini söyleyen KASKF başkanı Murat Aydın, “Her maçta mutlaka bir olay oluyor ve bunların çoğu da hakem hatalarından kaynaklanıyor. Son olarak, Bağçeşme’de oynanan Üçtepe-Mertspor maçı bardağı taşıran son damla oldu. Karar çok yerinde. Adres belli. Umarım gereken dersi çıkarırlar” dedi. Eski başkanlar tepkili Futbol İl Temsilciliği ve Tertip Kurulu’nun Amatör Liglerde oynanacak müsabakaları ertelemesinin tartışmaları gün boyu sürdü. Görüşlerini aldığımız Taban Birlikleri Başkanları ve eski ASKF Başkanları atılan adımın yanlış olduğu fikrinde görüş belirtti. KASKF eski başkanı ve Türkiye Futbol Federasyonu Yönetim Kurulu Üyesi Rafet Kırgız, bu tip bir eylemin çok yanlış bir adım olduğunu yorumlarken, TÜFAD Başkanı Remzi Demirer, bu olayın ilkleri yaşayan bir ile yakışmadığını vurguladı. Aslan: Kulüplerin istedi biz uyguladık Futbol İl temsilcisi Fahrettin Aslan ertelemelerle ilgili olarak görüş ve düşüncelerini kısa cümlelerle ifade etti. Aslan, “Kulüpler tarafından toplanan imza sonucunda liglerin bir hafta ertelenmesi talebi geldi. Futbol İl temsilcisi olarak ben ve tertip kurulları yapılan bu talebi değerlendirdik ve erteleme talebini uygun bulduk. Durum bundan ibarettir”dedi. Kırgız: Çok yanlış bir adım Kocaeli Amatör Spor Kulüpleri ve Türkiye Futbol Federasyonu eski yönetim kurulu üyesi Rafet Kırgız, yapılanın ertele değil, boykot olduğunu vurguladı. Bu boykotun çok yanlış bir adım olduğuna dikkat çeken Kırgız, “Atılan adımı kesinlikle yanlış buluyorum. Bu boykot Türkiye Futbol Federasyonu’na karşı yapılmış bir boykottur. Ben Amatör Kurul Başkanı olsaydım, Futbol İl temsilcisi sabah görevden alırdım. Yarın da hakemler imza toplar boykot yaparsa ne olacak. B Atılan bu adımı çok yanlış buluyorum. Bu adım atılmamalıydı”dedi. Hazer: Kurumlar zarar görür Kocaeli Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu’nun kurucu başkanı Muammer Hazer, Tertip Komitesi ve İl Temsilciliği’nin erteleme hakkına sahip olduklarına dikkat çekti. Atılan adımın hesap edilerek atılması gerektiğine dikkat çeken Hazer, sonuçta kurumların zarar görebileceğini vurguladı. Hazer, “İlimizde bugüne kadar yaşanmamış bir olaya şahitlik yapıyoruz. Futbol İl Temsilcisi ve Tertip Kurulu maçları erteleme hakkına sahiptir fakat atılan adımın nereye gideceği iyi tespit edilmeliydi. Yarın hakemlerde bu tür bir boykota giderse ne olacak? Tasvip edilmeyecek bir hareket diye düşünüyorum”dedi. Demirer: İlkleri yaşayan bir ile yakışmadı Türkiye Faal Futbol Antrenörleri Derneği Başkanı Remzi Demirer, amatör liglerde yaşanan erteleme olayını kısa ve öz cümlelerle değerlendirdi. Kocaeli Amatörü’nün Türkiye’de ilkleri yaşadığına dikkat çeken Demirer, “Türkiye’de ilimiz ilkleri yaşayan iller arasında yer almıyor. Türkiye’de Amatör Lig müsabakaları gece oynanan kaç il var. Kaç ilde Amatör Evi var. İlkleri yaşayan bu ile yapılan bu uygulama yanlıştır. Ben bu olayı büyük bir şansızlık olarak yorumluyorum. İlkleri yaşayan bir ile yakışmayacak bir tutum”dedi. Akdülger: İzlemedeyim Türkiye Faal Futbol hakemleri ve Gözlemcileri Derneği Kocaeli Şube Başkanı Kerim Akdülger müsabakaların ertelenmesiyle ilgili görüş belirtmek istemediğini dile getirdi. Amatör Spor Kulüpleri Federasyonu, Lig Tertip Kurulu, Futbol İl temsilciliği ve amatör kulüplerin böyle bir boykot yapmaya hakları varsa saygıla karşılamak gerektiğin dile getirdi. Akdülger, sadece konuyu izlediğini dile getirdi. Yusuf Say: Kol kırılır yen içinde kalır İl hakem Kurulu Başkanı Yusuf Say, müsabakaların iptali ile ilgili her hangi bir görüş belirtmeyeceğini dile getirdi. Say, “Kol kırılır yen içinde kalır. Benim şu anda yapacağım her konuşma kurumlara zarar verir. Kurumların zarar görmemesi adına suskun kalmanın daha mantıklı bir yol olacağını düşünüyorum. Bağlı bulunduğumuz MHK’den gelecek öneriye göre hareket edeceğiz”dedi. Kaynak: Bizim Kocaeli

0 Yorum:

Kural18.net Hakem Alışveriş Sitesi